معرفی مهم ترین قطعات بنز ده تن
نوشته شده توسط : قائمی

یک کامیون دارای بیش از 20 هزار قطعه کوچک و بزرگ است تا بتواند به حرکت در آید. برخی از قطعات آن باید در مدت زمان خاصی تعویض شوند تا عملکرد کامیون بهتر شود. اما برخی دیگر تنها در زمان معیوب شدن می بایست تعویض شوند و حتی گاهی از اوقات این نوع قطعات از طول عمر بسیار طولانی برخوردار هستند و کارکردی عمری دارند. اما در نظر داشته باشید که در زمان معیوب شدن قطعات بنز ده تن خود، می بایست سریعا برای تعویض آن ها اقدام نمایید.

قطعات مصرفی
لوازم مصرفی، در دسته پر مصرف لوازم یدکی بنز ده تن قرار دارند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. قطعات مصرفی طول عمر مشخصی دارند و باید سر موعد تعویض شوند تا اجزای بنز ده تن دچار آسیب نشود. قطعات مصرفی بنز ده تن شامل لنت ترمز، کاسه چرخ، بلبرینگ های پلوس، واسکازین، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آبگیر گازوییل و دیسک و صفحه کلاج می باشند. لازم به ذکر است که اگر قدرتی بی نهایت و سرعتی بی نظیر از بنز ده تن خود می خواهید، باید قطعات مصرفی آن را سر موعد تعویض کنید.

قطعات موتوری
از مهم ترین بخش های قطعات بنز ده تن، می توان به لوازم و قطعات موتوری این کامیون اشاره نمود. بنز ده تن مجهز به پیشرانه شش سیلندر 11 لیتری با 24 سوپاپ و شش سرسیلندر مجزا است. برخی از قطعات موتور این کامیون همچون یاتاقان، رینگ، پیستون، بوش، سرسیلندر، سوپاپ و بالانسر های میلنگ همیشه در فشار زیادی قرار دارند؛ به همین دلیل می بایست در هنگام احساس صدای غیر عادی برای تعویض آن ها اقدام نمود تا آسیب بیشتری به بخش داخلی بلوک سیلندر و میل لنگ وارد نشده است.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: